Yirmi Yaş Diş Ameliyatları

Yirmi Yaş Diş Ameliyatı Kuşadası

Yirmi yaş dişi çekimi, ağzın arka köşelerinde üstte ve altta bulunan dört kalıcı yetişkin dişi olan yirmi yaş dişini çıkarmak için yapılan cerrahi bir işlemdir. Bir yirmilik dişin büyümesi için yer yoksa (gömülü yirmilik diş), ağrı, enfeksiyon veya diğer diş sorunlarına neden oluyorsa yirmi yaş diş ameliyatı yapılmalıdır.

Yirmi Yaş Dişlerin Çekimi Neden Gereklidir?

Yirmi yaş dişlerinin yarattığı problemler çoğu zaman hasta tarafından geç fark edilir. Hastalar farkında olmadan yirmilik diş, komşu dişle temas yüzeylerinde çürüklere, ağrılı apselere, gelişimsel kistlere, bu kistlere bağlı büyük kemik defektlerine neden olur. İlerleyen durumlarda sinir hasarlarına ve patolojik tümörlere kadar pek çok sıkıntılı duruma neden olabilmektedir.

Bu komplikasyonlara neden olup olmayacağı ve ne zaman bu tip komplikasyonlar yaratacağı kimse tarafından öngörülemez. Bu komplikasyonlar meydana geldiğinde tedavi süreçleri hastalar ve operatör için daha zorlu bir hal almış olur. Bu nedenlerden dolayı Kuşadası Lotus Dental’de Çene Cerrahı Uzm. Dr. Erdem Kaya, yirmi yaş dişlerin daha ciddi komplikasyonlara neden olmadan çekimini önermektedir.

Lotus Dental’de Uzm. Dr. Erdem KAYA tarafından lokal anestezi ile yirmi yaş diş ameliyatları, bilinçli sedasyon veya genel anestezi altında yapılmaktadır. Doktorunuz sizin için en doğru anestezi seçeneğini paylaşacaktır.

Yirmi Yaş Dişleri Ne Zaman Çekilmelidir?

1. Yirmi yaş dişleri çenelerde yeterli yer olmaması nedeniyle yer bulamayıp yanlış yönde sürmüş ve bu nedenle hasta bu bölgede günlük bakımını yapamıyorsa çekilebilir.
  2. Yirmi yaş dişleri tam süremediğinden üzeri bir miktar diş etiyle örtülüyse ve bu nedenle çevresinde sık sık enfeksiyon meydana geliyorsa çekilebilir.
  3. Yirmi yaş dişleri komşu dişlerde kök erimesi ve çürük gibi patolojilerin gelişmesine neden oluyorsa çekilebilir.
  4. Ortodontik tedaviler öncesinde veya sonrasında ortodontist yirmi yaş dişlerinin profilaktik amaçlı çekimini tavsiye ettiyse çekilebilir.
  5. Yirmi yaş dişlerinin karşısında kapanışı sağlayan antagonist dişin çekilmiş olması, doğuştan eksikliği veya gömük olması nedeniyle yirmi yaş dişinin buraya sarkarak bu bölgedeki diş etine bası yapması sonucunda diş etinde ülseratif enfeksiyonlar oluşursa buna neden olan yirmilik diş çekilebilir.
  6. Gömük veya sürmüş yirmi yaş dişlerinin çevresinde kistik veya tümöral oluşumlar varsa yirmi yaş dişleri ve patolojik lezyonlar ameliyatla alınabilir.

Her Yirmilik Dişin Çekilmesi Gerekir Mi?

Çenelerde yer bulmuş; doğru konumda, doğru açıyla sürebilmiş yirmi yaş dişleri hastalar tarafından da temizlenebiliyorsa ağızda bırakılabilir. Ancak çenede sürecek yer bulamayan, tam sürememiş veya yanağa doğru sürmüş yirmilik dişlerin genellikle çekilmesi gerekmektedir. Bu dişler uzun vadede çevre dokularda çürük ve enfeksiyonlara neden olabilmektedir. Hastaların temizliğini yapamadığı yirmilik dişleri de bu sınıfta ele alabiliriz.

Yirmilik Dişler Köprü Ayağı Olarak Kullanılabilir Mi?

Yirmilik dişlerin konumları ve pozisyonları nedeniyle köprü ayağı olarak kullanılması çok tercih edilen bir durum değildir. Aynı nedenlerle bu dişlerde dolgu veya kanal tedavisi gerektiren çürük veya enfeksiyon geliştiğinde öncelikli tedavi seçeneği diş çekimi olmaktadır. Ancak yirmilik dişlerin önünde bulunan azı dişlerinin eksikliği durumunda, diş eksikliklerinin implant tedavisiyle giderilemediği durumlarda yirmi yaş dişleri köprü ayağı olarak kullanılabilmektedir. Böyle durumlarda tedavinin olumlu ve olumsuz yönleri hastayla detaylı olarak konuşularak karara varılır.

Yirmi Yaş Dişlerinin Çekimini Ne Zaman Öneriyoruz?

Yirmi yaş dişlerinin yarattığı problemler çoğu zaman hasta tarafından geç fark edilir. Hastalar farkında olmadan yirmi yaş dişleri komşu dişle temas yüzeylerinde çürüklere, ağrılı apselere, nadiren de olsa gelişimsel kistlere, bu kistlere bağlı büyük kemik defektlerine, ilerleyen durumlarda sinir hasarlarına ve patolojik tümörlere kadar pek çok sıkıntılı duruma neden olabilmektedir. Bu komplikasyonlar meydana geldiğinde tedavi süreçleri daha zorlu bir hal almış olur.

Yirmi yaş dişi ameliyatları Lotus Dental’de Uzm. Dr. Erdem KAYA tarafından lokal anestezi veya bilinçli sedasyon kontrolünde; ayrıca İzmir ve Aydın’da anlaşmamız olan tam teşekküllü hastanelerde genel anestezi altında yapılmaktadır. Doktorlarımız sizin için en doğru anestezi seçeneğini sizinle paylaşacaktır.

Yirmi Yaş Diş Çekimi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Yirmilik diş ameliyatı sonrası şişlik oluşması cerrahinin doğal bir sonucudur. Bu şişlik apse ile karıştırılmamalıdır. Çevre dokulardaki ödeme bağlı şişlik dört gün içinde inecektir. Operasyonun büyüklüğü, hasta faktörü gibi değişkenlere bağlı olarak şişlik uzayabilmektedir.

Soğuk uygulaması, yumuşak ve soğuk diyet şişliğin artmasını azaltacaktır. Operasyon sonrası detaylı tavsiyeler hekimlerimiz ve asistanlarımızca hastalarımıza aktarılmaktadır. Lütfen klinikten çıkmadan önce bu bilgileri içeren bilgi formlarını da banko görevlimizden istemeyi unutmayınız.

Ameliyat sonrası tavsiyeler Uzm. Dr. Erdem KAYA veya asistanları tarafından hastalara aktarılmaktadır.