Porselen Laminalar

Porselen Lamina Yaprak Diş Kuşadası

Porselen Laminalar & Diş Kaplama

Porselen laminalar ideal gülüş estetiğine kavuşmanın en hızlı ve sağlıklı yollarından biridir. Diş dokusuna en az müdahale ile hatta bazı vakalarda hiç müdahalede bulunmadan uygulanabilmektedir.

Gülüş estetiğinde uygulanan klasik yöntemlere (kron, kaplama) oranla diş dokusunda çok daha az aşındırma uygulandığından minimal invaziv diş tedavileri grubuna dahil edilebilirler. Doğru vakada, güncel teknik ve malzemeler ile uygulandığında lamina veneerler ideal gülüş estetiğine kavuşmanın en güvenli ve sağlıklı yöntemleri arasında sayılabilir.

Porselen Lamina Nedir?

Halk arasında yaprak porselen olarak da bilinen lamina tedavisi, dişlerin sadece ön yüzeylerinden minimum aşındırma yapılarak uygulanmaktadır. Dişlerin, doğal görünüme en yakın malzeme olan cam seramiklerle kalıcı olarak kaplanarak kişinin estetik görünüme kavuşturulma tedavisidir.

Porselen Lamina Kimlere Yapılabilir?

Son günlerde yaprak porselen olarak da sıkça duyduğumuz seramik lamina veneerler ön dişlerinde hafif düzeyde renk, şekil veya pozisyon bozukluğu olan kişilere uygulanabilir.

Ek olarak işlerinin doğal görüntüsünden memnun olmayan, şiddetli çapraşıklığa sahip olmayan yetişkin herkese uygulanabilir.

Diş eti ve çene bozukluğu yaşayan hastalar porselen lamina uygulanmamaktadır.

Porselen Laminalar ve Avantajları

• Diş Yüzeyine En Az Aşınmayı Sağlar

Normal diş kaplamalarında dişlerin her yüzeyinden en az 1-1,5mm’lik aşındırmalar yapılırken porselen laminalarda bu aşındırmalar dişin sadece ön yüzeyinden 0,3-0,7 mm gibi çok daha az bir miktardır. Hatta bazı durumlarda hiçbir aşındırma yapılmadan direkt laminalar üretilebilir.

• Anestezi Olmadan Uygulanabilir

Kaplama kesimlerinde anestezi şartken, laminalarda çoğu zaman bir uyuşturmaya bile ihtiyaç duyulmaz.

• Estetik Görüntüye Sahiptir

Eski tip porselen kaplamalara göre çok daha estetik bir görünüm, daha sağlam yapışma gücü ve daha az aşındırmayla sonuca ulaşılır.

• Dişte Renk Bozukluğu Meydana Gelmez

Kullanılan seramikler doğası gereği boyut ve renk stabilitesine sahiptir. Yani yıllar sonra dişlerin üzerinde çay, kahve, sigara gibi etkenlere bağlı renklenme, lekelenme olmaz.

• Kısa Uygulama Süresi

Kişi aynı gün daha beyaz ve düzgün dişlere sahip olabilir.

Porselen Lamina Ömrü Ne Kadardır?

Porselen laminaların belli bir ömrü yoktur. Hasta düzenli kontrollerini yaptırır ve ağız bakımı rutinlerini ihmal etmezse onlarca yıl sorunsuz bir şekilde laminalarını kullanabilir.

Porselen Lamina Nasıl Yapılır?

Porselen laminaların yapımında vakanın gerekliliklerine göre 2 yol izleyebiliyoruz.

1. 3 boyutlu kameralar yardımıyla kişiden ölçü alınır, fotoğraf stüdyomuzda profesyonel fotoğraflar çekilerek rengine, şekline ve boyutlarına hastayla birlikte karar verilir. Tüm veriler İzmir’deki ve İstanbul’daki teknisyenlerimize gönderilir. 7-10 günlük bir üretim sürecinden sonra 2. seansta laminalar uygulanır.
  2.  Kliniğimizdeki CEREC adı verilen yüksek teknolojiye sahip 3 boyutlu kameralar, seramik kazıma cihazları ve porselen fırınları sayesinde tüm bu işlemler aynı gün içinde sonuçlanır. Dişlerin tasarımı hastayla birlikte hekim tarafından yapılır. Bu sayede kişi aynı gün dişlerine kavuşmuş olur. Gelecekte yaşanacak olası bir problem için, tüm dijital veriler sistemimizde kayıtlıdır ve aynı laminalar tekrar üretilerek hemen teslim edilebilir.

Porselen Laminalar & Sık Sorulan Sorular

Lamina Kaplamalar İçin Dişlerin Aşındırılması Gerekir Mi?

Lamina kaplamalar dişteki estetik sorunun ve hedeflenen tasarımın ihtiyacı doğrultusunda dişler hiç aşındırılmadan veya 2mm ye kadar değişen miktarlarda aşındırma yapılarak üretilirler. Ancak klasik

tam kaplamalarda olduğu gibi dişler çepeçevre kesilmez. Bu aşındırma bazen sadece hafif pürüzlendirme şeklinde yapılır. Genellikle sadece dudağa bakan yüzeylerde ve kesici kenarlarda aşındırma yapılır.

Günümüzde çoğu vakada hedef tasarım şablonu ilgili dişlere uygulanarak, wax-up & mock-up üzerinden dişler aşındırılarak dişteki doku kaybı en aza indirgenir. Bu yöntemle yapılan “prepless” laminalar estetik alanda çalışan diş hekimlerinin en çok uyguladığı lamina türüdür.

Dişlerin geride konumlandığı ve kesici kenarlarında eksiklik olan bazı vakalarda hiç aşındırma yapılmadan “no-prep” laminalar üretilir.

Lamina Tedavisinde Kaç Dişe İşlem Yaptırmak Gerekir?

Bu durum tamamen hastanın ihtiyacına bağlı olarak şekillenir. Bazı hastalarda sadece bir ya da iki dişe lamina veneer uygulanırken, bazı hastalarda gülüş alanında bulunan 10 diş lamina veneerler ile kaplanabilir.

Kliniğimizde bu konuda planlama ve tedavi süreçlerini yürüten Dt. Tülay Kaya hastalara en uygun tedavi planlamasını yaparken hastaların beklentilerini estetik ve medikal gerekliliklerle birleştirerek tavsiyelerde bulunur.

Estetik Vakalarda En İyi Sonucu Veren Tedavi Lamina Veneerler Midir?

Kliniğimize lamina tedavisi için başvuran bazı hastalar ortodonti uzmanına bazıları da diş eti hastalıkları uzmanına yönlendirilir. Tüm tedavilerde olduğu gibi lamina tedavisinde de disiplinler arası sınırların korunması yapılacak tedavinin başarısını ve hasta memnuniyetini olumlu yönde etkileyen yaklaşımların başında gelir. Estetik olarak en iyi sonucu veren tedaviler vakanın ihtiyacına göre değişir

Lamina Veneerler Kaç Yılda Bir Yenilenir, Kullanım Ömürleri Ne Kadardır?

Doğru vakada, doğru hazırlık, üretim & yapıştırma yöntemleri ile uygulanan lamina veneerlerde hastanın ağız bakım rutini de iyi ise yenileme genellikle gerekmez. Burada doğru vaka olarak adlandırdığımız durum pek çok parametre ile değerlendirilir. Ancak olmazsa olmazımız mine dokusunun korunabilmesidir.

Eğer hedef estetiğe ulaşmak için mine dokusunu aşıp dentin dokusuna ulaşacak düzeyde diş aşındırma gerekiyorsa lamina veneer başarı kriterlerinden uzaklaşırız. Çünkü dentin dokusu daha nemli olması nedeniyle lamina veneerlerin yapıştırma yöntemlerindeki başarısızlığı arttırıp laminaların “debonding” diye bilinen düşme riskini arttırır.

Lamina Veneerler İçin Kullanım Tavsiyeleri Nelerdir?

• Dişlerinizi de çatlatabilecek kabuklu kuru yemişler vb sert gıdalar laminalarınıza zarar verebilir. Dişinizle ısırmamanız gereken hiçbir şeyi laminalarınızla da ısırmayınız.
  • Dişlerde aşınma ve çatlaklara neden olabilen patolojik düzeydeki çiğneme etkinliği laminalarınıza da zarar verebilir. Bu nedenle aşırı diş sıkma (bruksizm) problemi olan hastaların gece plağı ve/veya çiğneme kaslarına botulinum toksin uygulamalarından yararlanmaları gerekebilir.
  • Herkes gibi lamina yaptıran hastaların da dişlerini ve lamina kaplamalarını fırçalaması ve diş arası bakımlarını rutin olarak yapması ilgili dişleri diş eti hastalıkları ve çürüklerden koruyarak laminaların kullanım kalitesine olumlu katkıda bulunur.

Kuşadası Porselen Lamina Uygulaması

Porselen lamina tedavi süresi izlenilecek yola göre farklılık göstermektedir. Porselen laminalar CEREC teknolojisi kullanıldığında kliniğimizde aynı gün içinde uygulanmaktadır

Bu sayede tek seansta ideal gülüş estetiğine kavuşmanızı sağlanır. Porselen laminalar hakkında ayrıntılı bilgiyi Çene Cerrahı Uzm. Dr. Erdem Kaya ve ekibinden alabilirsiniz. Lotus diş kliniği olarak Aydın, İzmir, Denizli, Manisa, Balıkesir bölgeleri ve yurtdışından gelen hastalarımıza hizmet vermekteyiz.

Benzer Tedaviler