Diş Eti Operasyonları

Diş Eti Hastalıkları ve Operasyonları

Diş eti hastalıklarının ilk aşamasında hedef, hastanın doğru teknik ve sıklıkta ağız hijyenini gerçekleştirebilmesini sağlamaktır. Günlük ağız bakımının yetersiz olması sonraki tedavilerin de başarısız olmasına neden olacaktır. Çünkü 12 saatte kendini yenileyebilen mikrobiyal dental plak ilk aşama diş eti iltihabını başlatır. Bu durum, neden günde iki kez ağzı bakımı uyguluyor olduğumuzun en güzel yanıtıdır.

Sonraki aşama olarak da diş hekiminin gerekli görmesi halinde profesyonel temizlik yapılabilir. Diş yüzeyi temizliği veya detertraj olarak da adlandırılan bu işlem ile hastanın günlük bakım uygulamalarıyla uzaklaştıramayacağı eklentiler diş dokularından temizlenir.

Ancak diş eti hastalıklarının ileri olduğu bazı durumlarda diş eti cerrahisi de gerekebilmektedir. Gingivektomi, flep cerrahisi, bağ dokusu grefti gibi pek çok çeşidi olan diş eti cerrahilerinin periodontoloji uzmanları (periodontolog) tarafından yapılması daha uygundur. Periodontologlar, diş eti hastalıkları konusunda uzmanlaşmış ve ileri cerrahi teknikler konusunda eğitim almış diş hekimleridir.

Diş eti cerrahisi neden yapılır?

• Diş eti cebinin ulaşılamayan alanlarını etkili bir şekilde temizleyebilmek için.
  • Hastanın temizleyemeyeceği alanları temizlenebilir hale getirmek için.
  • Kaybedilen dokuları kazanmaya yönelik teknikler uygulamak için.

En Sık Uygulanan Diş Eti Operasyonları

Flap Operasyonu

Flap operasyonu ile diş etleri açılarak diş kök yüzeyleri etkin bir biçimde temizlenir ve hastalıklı dokular uzaklaştırılır. Kemik kaybı olan bölgelere greftleme (kemik ilavesi) yapılabilir. Greft yapıların iyileşmesini desteklemek için membran ve PRF (hastanın kendi kan dokusundan elde edilen, besleyici ve iyileştirici özellikteki fibrin jel) uygulamaları gerçekleştirilebilir.

Serbest Diş Eti Grefti

Serbest dişeti grefti (SDG) cerrahisi, yapışık dişeti miktarını arttırmak için ağızdaki farklı bir bölgeden (genellikle damaktan) sağlıklı diş etinin alınarak gerekli olan bölgeye uygulanması için kullanılan bir yöntemdir. SDG ile yapışık dişeti miktarı arttırılırken aynı zamanda belli ölçülerde kök kapanması da sağlanmaktadır.

Bağ Dokusu Grefti

SDG olduğu gibi bağ dokusu grefti de ağızdaki farklı bir bölgeden (genellikle damaktan) alınır. Ancak SDG farklı olarak daha derin tabakada bulunan bağ dokusu elde edilerek alıcı bölgeye uygulanır.

Gingivektomi ve Gingivoplasti

Asimetrik, sağlıksız veya büyümüş diş etinin hijyenik veya estetik nedenlerle uzaklaştırılması işlemine gingivektomi; diş etinin şekillendirilmesi işlemine ise gingivoplasti denilmektedir. Günümüzde çoğunlukla lazer veya elektrocerrahi tekniklerin kullanılmasıyla gerçekleştirilen bu işlemler sonrasında hastaların hekimlerinin önerdiği şekilde günlük ağız hijyenlerini gerçekleştirmeye devam etmeleri, diyetlerinde ılık gıdalarla beslenmeleri önem taşımaktadır.

Kron Boyu Uzatma

Estetik veya protetik nedenlerle uygulanan bu operasyonlarda diş etinin yanı sıra diş eti altındaki kemik doku sınırları da tıraşlanır. Genellikle gummy smile olarak adlandırılan yüksek gülüş hattının optimize edilmesi için uygulanan teknik; aşırı madde kaybı olan dişlerin restore edilebilmesi amacıyla da kullanılabilmektedir.

Bununla birlikte daha önce de bahsettiğimiz gibi düzenli kontrol ve bakımlarla diş hekimliğinin her alanında cerrahi tedavilere ihtiyaç kalmaması modern diş hekimliğinde temel hedefimiz haline gelmiştir. Ancak cerrahi tedavilerin kaçınılmaz ise hastalarımızın ağız bakımlarını ideal ölçülerde yapmaları cerrahi girişimlerin de başarısına büyük katkı sağlamaktadır.

kuşadası lotus dental randevu

Kuşadası Lotus Dental Klinik

Size en uygun tedavi seçenekleriyle sağlıklı bir gülümsemeye kavuşmanız için buradayız. Randevu almak ve detaylı bilgi için iletişime geçin.