Düzenli Diş Hekimi Kontrolü

Düzenli diş hekimi kontrolü belirti vermeden gelişebilecek pek çok hastalığın önlenmesini veya erken tanı almasını sağlar

Düzenli diş hekimi kontrolleri belirti vermeden gelişebilecek pek çok hastalığın önlenmesini veya erken tanı almasını sağlar. Ağız ve diş sağlığının vücut sağlığı ile ilişkisi (bkz. diş eti hastalıkları ve sistemik hastalıkların ilişkisi) ve önemi ne kadar iyi anlaşılırsa kişiler bakım ve kontrollerini o denli iyi yaptırabilirler. Unutmayın ki üst düzey teknolojik ekipman ve malzemelerle bile yapılsa hiçbir tedavi orijinal diş dokusunun yerini tutmaz.

Düzenli Diş Hekimi Kontrolü ve Önemi

Sadece ülkemizde değil tüm dünyada oldukça maliyetli olan diş hastalıklarının önlenmesi hem bireysel bütçemiz hem de ülke ekonomisi için oldukça kıymetlidir. Üstelik ağrı ve şişlik gibi bulgular ortaya çıktıktan sonra yaptıracağınız bir tedavinin psikolojik yükü gerçekten yıpratıcı olabilmektedir.

Altı ayda bir düzenli diş kontrolünün önemi ve gerekliliği tüm dünya çapında kabul görmüştür. Öyle ki gelişmiş bazı devletler veya sigortalar periyodik kontrolünü yaptırmayan hastaların dişlerinde meydana gelen hastalıkların tedavi giderlerini kapsam dışına çıkarabilmekte veya önceden yapılmış tedavilerinin garantilerini iptal edebilmektedir.

Lotus Dental’de ekip olarak bizi en mutlu eden hastalarımızı sık aralıklarla klinikte görmek; planladığımız bakımlar ve koruyucu tedavilerle oluşabilecek hastalıkların ve diş kayıplarının önüne geçmektir.

Bu kontroller esnasında belirti vermeyen gizli çürükler, diş eti çekilmeleri, çenelerdeki kistik veya tümöral oluşum vb. pek çok hastalığın erken tanısı hayati önem taşıyabilmektedir.

Diş kontrolünüz sırasında diş hekiminiz;

• Diş sert dokularınızı detaylı bir şekilde inceler.
  • Ağız içi yumuşak dokularınızı ve diş etlerinizi muayene eder.
  • Gerekli durumlarda radyografik inceleme yapabilir.
  • Çene ekleminizi muayene edebilir.
  • Baş & boyun bölgenizdeki yumuşak doku ve lenflerinizi kontrol edebilir.
  • Gerekli durumlarda total ağız bakımı ve oral hijyen eğitimi önerebilir.

Lotus Dental İmplant Takip ve Bakım Programı

İmplant tedavisinin yaygınlaşması ile birlikte tedavi sonrasında oluşabilecek sıkıntıların önlenmesi ve idamesi de gündeme gelmiştir. Bu tedavilerden sonra oluşan problemlerin başlıcaları bakım ve takip konusundaki eksik bilgilerden kaynaklanmaktadır. Hastaların implantlar için de 6 ayda bir diş hekimi kontrolüne gitmesi ve günlük bakımlarını yapması gerekmektedir.

Uzm. Dr. Erdem Kaya, implantoloji alanında uzun yıllardır yürüttüğü çalışmalarının sonucunda implant tedavisinin idamesi ile ilgili bir programın geliştirilmesine ihtiyaç duymuştur. Dt. Tülay Kaya ve Dt. Nazife Seğmenoğlu’nun katkılarıyla oluşturulan Lotus Dental İmplant Takip ve Bakım Programı ile bu çalışma rutine oturtulmuştur. Amacımız periyodik olarak hastalarımızı implant bakımı konusunda motive etmek, yanlış alışkanlıkları düzeltmek ve varsa sorunları erken aşamada bertaraf etmektir.

Hastalarımızın özellikle unutmaması gereken bir hususu da bu vesileyle vurgulamak istiyoruz:

En iyi diş hekimine, en iyi tedavileri, en iyi yöntemlerle yaptırmış bile olsanız düzenli diş hekimi kontrollerinizi aksatmamalısınız. İmplantlar canlı değildir ama çevresindeki dokular hastalanabilir; yani tüm dişlerimi çektirip implant yaptırırım mantığı doğru değildir.