Genel Anestezi Altında Diş Tedavisi

Genel Anestezi altında dış tedavisi kuşadası aydın

Toplumda çok yaygın görülen diş hekimi korkusu sebebiyle kişiler mecbur kalmadıkça diş kliniklerini ziyaret etmez. Sürekli üzerinde durduğumuz altı aylık periyodik kontroller çoğunlukla ihmal edilmektedir. Hekim kimliğimizi kenara itip empati kurduğumuzda hastalarımıza bu konuda oldukça hak vermekteyiz. Hiç kimse öncesinde ağrısız olsa bile, stres yaratan bir tecrübe yaşadığı bir ortama isteyerek gitmez. Bu nedenle bazı hastalarımıza genel anestezi altında diş tedavisi öneriyoruz.

Stres yaratma kapasitesi yüksek işlemlerde örneğin; diş implant uygulamaları, gömülü yirmi yaş diş ameliyatları, kist-tümör cerrahisi veya dental fobisi orta ve ileri düzeyde olan hastalarda; bu işlemin hafızalarında yer etmemesini sağlayacak tekniklerden yararlanmayı oldukça faydalı buluyoruz

Genel Anestezi ile Diş Tedavisi Nedir?

Genel anestezi altında diş tedavisi, ağrısız diş tedavisi için izlenilen bir yöntemdir. Bu yöntem, diş çekimi, dental implant veya diğer komplike tedaviler görecek hastanın tamamen uyutulmasını ve ağrı hissetmemesini sağlar. Bu yüzden bu yöntem, narkozla diş tedavisi veya uyutarak diş tedavisi olarak da bilinmektedir. Genel anestezi genellikle çocuklar, ağrı hassasiyeti yüksek olan yetişkinler, özel gereksinimli bireyler ve dişçi korkusu yaşayan hastalar için uygun bir seçenektir.

Genel Anestezi Sırasında veya Sonrasında Ağrı Hissedilir mi?

Operasyon sırasında hiç ağrı hissedilmez. Diş çekimi yapılması gereken durumlarda genel anestezi ile beraber lokal anestezi uygulaması da yapılır. Sadece çok küçük yaştaki çocuklar operasyon sonrasında farkına vardıkları lokal anesteziye bağlı uyuşukluk hissinden ya da diş çekimi yapılan bölgedeki boşluk nedeniyle rahatsız olabilirler.

Genel Anestezi Altında Yapılan Dental Tedaviler Ne Kadar Sürer?

İşlem süresi, hastanın ağız içerisinde yapılacak uygulamalara bağlı olarak değişkenlik gösterir. Diş tedavileri özellikle birden fazla işlem yapılması gereken durumlarda uzun süreli tedavilerdir. İşlem sonrasında yaklaşık 1- 2 saat kadar gözlem altında tutulur. Daha sonra taburcu işlemleri gerçekleştirilir.

Diş Tedavilerinin Genel Anestezi Altında Yapılmasının Avantajları Nelerdir?

• Özellikle çocuk hastalarda tüm işlemlerin tek seansta gerçekleşmesi aile ve çocuğun tedavi sürecinde yıpranmasını engeller.
  • Küçük yaştaki çocukların kontrolsüz olarak yaptıkları ani hareketler sonucu oluşabilecek yaralanma riski ortadan kaldırılır.
  • Kontrollü çalışma sahası sayesinde tedavinin tüm aşamaları özellikle iletişim güçlüğü olan küçük çocuklarda ideal bir şekilde tamamlanabilmektedir.

Diş Tedavisinde Genel Anestezi Güvenli Mi?

Günümüzde kullanılan yeni anestezi teknikleri ve ilaçlar sayesinde genel anestezi son derece güvenle gerçekleştirilmektedir. Burada önemli olan tedavinin yeterli donanıma ve uzmanlara sahip hastane ortamında gerçekleştiriliyor olmasıdır.

Günümüzde genel anestezi altında diş tedavileri son derece konforlu ve güvenli bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Burada önemli olan genel anestezinin tam teşekküllü bir hastanede gerçekleştiriliyor olmasıdır.

Göz önünde bulundurulması gereken bir diğer önemli konu ise diş tedavilerini genel anestezi altında gerçekleştirecek olan uzman diş hekiminin bu konudaki deneyimidir. Diş tedavilerini genel anestezi altında gerçekleştirebilecek deneyimi olan uzman diş hekimleri bu süreyi mümkün olduğunca kısaltmakta, aynı zamanda genel anestezi alımının tekrarının da önüne geçebilmektedir.

Diş tedavisinin genel anestezi altında yapılmasına karar verilmeden önce hastanın genel anestezi uzmanı tarafından muayene edilerek anestezi almasında herhangi bir sakınca olup olmadığı kontrol edilir. Hastanın genel anestezi almasında herhangi bir sakınca bulunmadığı durumlarda işlem günü hasta ailesiyle birlikte hastanede özel bir odaya alınır.

Genel Anestezi ile Diş Tedavisi Riskleri Nedir?

Anestezinin riskleri, hastanın genel sağlık durumu, yaşı, planlanan cerrahinin yaygınlığı ile yakından ilgilidir. Son 20 yıldır anestezi uzmanı denetiminde uygulanan anestezi ile riskler önemli ölçüde azalmıştır. Fakat hiçbir zaman “risk yoktur” denilemez. Bu nedenle her türlü tedbiri alıp en güvenli şekilde ameliyat olmanız için gerekenler yapılmaktadır.

Diş kliniklerinde uygulanan lokal anestezi işlemleriyle karşılaştırdığınızda genel anestezi altında uygulanan diş tedavileri risk faktörleri açısından bir fark göstermemektedir. Doktorlarınızın uyarılarını dikkate alarak bu riskler en aza indirilir.

Kuşadası Lotus Dental: Genel Anesteziyle Diş Tedavileri

Genel anesteziyle hastalar için zorlu sayılabilecek ve lokal anestezi ile yapılması konforsuz hatta mümkün olmayan bazı büyük cerrahi işlemlerin kolaylıkla yapılması mümkün olmaktadır.

Yoğunlukla Aydın ve İzmir çevresinde hizmet veren Dr. Erdem Kaya, çene cerrahisi uygulamalarında genel anestezi altında cerrahi işlemleri uygulamaktadır. Özellikle çoklu sayıda diş implant uygulamalarında hastaların konforu ve tedavi başarısı için genel anestezi ile bu tedavileri uygulamaktadır.

Kuşadası Lotus Dental bünyesinde bulunan uzman diş hekimlerimiz, genel anestezi ile hastaların uyuyarak, stres ve korkudan uzak diş implant uygulamalarını, diş tedavilerini ve cerrahi operasyonlarını rutin olarak uygulamaktadır

Tedaviler ve detaylı bilgi için iletişim sayfamızdan bizi arayabilir, randevu formu oluşturabilirsiniz.