Gömük Diş Operasyonları Nasıl Yapılır?

Gömük diş operasyonu korkulmaması gereken bir operasyondur. Dişler çeşitli sebeplerle çene kemiğinin içerisinde gömük kalabilirler. En sık gömük kalan dişlerin başını 20’lik dişler olarak da bilinen 3. büyük azı dişleri çekmektedir. Ancak köpek dişlerinin ve küçük azı dişlerinin gömük kalması da oldukça sık karşılaşılan bir durumdur.

Her gömük dişin cerrahi olarak alınması gerekliliği yoktur ve çevre dokulara zararı olmayan, hastada sıkıntı oluşturmayan, çevresinde kistik değişiklikler bulunmayan gömük dişler takip edilmek koşuluyla çene kemiğinde bırakılabilir. Eğer gömük dişlerin herhangi bir sebeple alınması gerekiyorsa bu durumda cerrahi bir müdahale gerekmektedir.

Cerrahi operasyon düşüncesi de pek çok hastanın psikolojisini olumsuz yönde etkilemektedir. Çene Cerrahisi Uzmanı Dr. Erdem Kaya, gömük diş operasyonlarında bilinçli sedasyon uygulamasını önermektedir. Gülme gazı olarak da bilinen bu uygulamayla hastalarda göreceli bir rahatlama ve gevşeme sağlanırken ağrı duyusunun algılanması da azalır.

Gömük Diş Operasyonundan Korkmayın

Hastaların büyük bir kısmı enjeksiyon anını hissetmez ve hatırlamaz. Tedavi tamamlanıp sedasyon sonlandırıldığında yarım saatlik bir opersayonu beş dakikada bitmiş gibi hatırlarlar. Tüm tedavi sırasında uyanık ve bilinçli olan hastalar, bu şekilde rahat ve konforlu geçirdiği operasyon sonrasında dental fobisini de büyük ölçüde yener. Büyük bir cerrahi sonrası bile gülerek mutlu bir şekilde klinikten evinize gitmeniz nitröz oksit sedasyon yöntemiyle mümkündür.

Kuşadası Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi içinde bulunan kliniğimizin hekimleri Uzm. Dr. Erdem Kaya ve Dt. Tülay Kaya gömük diş ameliyatları ve diğer dental tedavilerde bilinçli sedasyon uygulamasını rutin olarak kullanmaktadır.